sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Balancing My Body and My Mind



Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!

Mulla on ollut ihan hirveästi viime aikoina töitä, joten on ollut pakko jättää kirjoittelua taka-alalle. Nyt kuitenkin ajattelin uhrata seuraavan tunnin ja kirjoitella teille tämän viikon kuulumiset. Tuntuu että on tapahtunut jos jonkinmoista asiaa, ettei tiedä mistä oikein aloittaisi.

Aluksi vois olla fiksua kerrata muut-kuin-liikunta-aiheiset-asiat pois, niin voidaan keskittyä olennaiseen. Mainitsin muutama merkintä sitten, että olin työhaastattelussa. Noh, en päässyt, end of story. Joku oli parempi. Positiivisena puolena pidän kuitenkin sitä, että 135 hakijasta vain seitsemän otettiin haastatteluun ja minä olin yksi heistä.

Mainitsin myös aloittaneeni sijaiskotitoiminnan SSESY:n kautta. Perjantaina sain puhelun eräästä kissaneidosta, joka kaipaa sijaiskodin sijaiskotia. Imeisesti nykyinen varaemäntä on joutunut pidempään sairaalahoitoon, joten kissat sijoitetaan uudelleen. Simo saa siis tyttöystävän huomenna!




Jossain aiemmassa merkinnässäni mainitsin olevani väsynyt, ja hyvät ystävät tietävätkin mistä tarkemmin ottaen puhun. Viime viikon vapaan viikonlopun ja ihanan kahden päivän "miniloman" tuloksena olen paljon iloisempi, jaksan paremmin, enkä stressaa yhtä paljon. Muutin unirytmiäni, joka auttoi ihan mielettömästi. Minulla ei ole ollut koko viikkona sellaista oloa, etteikö 24 tuntia päivässä riittäisi. Nykyään menen siis nukkumaan iltakymmeneltä, että ihan oikeasti ehdin nukkua tarpeeksi.

Painokin on pudonnut todella hienosti viimeisimmästä painonhallintatapaamisesta parin viikon takaa, ja ihan varmasti vain koska en ole yhtä stressaantunut kuin koko tammikuun loppupuolesta helmikuun puoleen väliin asti. Aioin viettää tulevan viikonlopun samoissa rentoutumisen merkeissä, ihan vain varmuuden vuoksi. Jos lauantai-illalla alkaa menojalkaa vipattaa, niin sitten lähden. Jos ei huvita, niin en lähde.

Huomenna menen kuitenkin taas tapaamaan Mariaa painonhalintatapaamisen tiimoilta, ja tällä kertaa olen todella innoissani! Kerrankin hyviä uutisia vietävänä. Perjantai aamulla vaaka nimittäin näytti 75,4 kg! Olen silti todella tyytyväinen, vaikka huomenaamulla vaaka näyttäisi enemmänkin, kunhan tuo viitonen pysyy mukana! Tämän lisäksi olisi tarkoituksena katsoa verikokeiden tulokset ja onko senttejä karissut mistään. Mittanauhalle siis töitä!

Liikunnan puolesta viikko on mennyt kevyesti ja olen käynyt viidesti tekemässä "kaikkea mukavaa". Olen tyytyväinen myös siihen, että oikeasti löysin taas jostain näin monta rakoa ja oikeasti menin jumppaamaan ja olin ihan salinkin puolella. Minulla oli viikon aikana jopa aikaa tehdä ns.  muita juttuja, kuten katsoa elokuvia ja nähdä kavereita...ja imuroida!

Maanantaina ja keskiviikkona spinning, torstai-aamuna Polte, perjantaina levytangoilla, vapailla painoilla ja taljassa taiteilua aamutuimaan (luulin tosiaan että mulla on aamuvuoro, mutta ei ollutkaan. Join työpaikalla sitten aamukahvit ja lähdin salille. Onneksi oli saliromppeet mukana!) ja tänään olin ensimmäistä kertaa Bodybalancessa.

Pääsin tämän illan bodybalanceen hieman myöhässä, mutta pääsin kärryille omasta mielestäni aika nopeasti. Oli mukavaa ja ihanan kevyttä, teki muutenkin hyvää selälle kaikki venytykset näin päivän päätteeksi. Toisaalta en tiedä haluanko joka viikko raivata aikaa venyttelylle, kun saman ajan voisi käyttää jotenkin muuten hikoilemalla. Teidän että venyttely olisi todella tärkeää, mutta jotenkin en innostunut siitä niin paljoa, vaikka kivaa olikin. Balancen jälkeen jolkottelin vartin verran matolla työkaverin kanssa juoruillen.

Nollasin sykemittarini kuukauden vaihtumisen kunniaksi. Helmikuun ensimmäisestä päivästä lähtien harjoituksia oli kertynyt muistaakseni 31 kappaletta (olen siis tottakai aloittanut uuden harjoituksen jos olen mennyt eri tunneille saman päivän aikana) ja yhteensä kulutin yli 10 000 kcal kuukauden aikana. Aika huimaa! 

Ensi viikolla onkin luvassa kevyempi työviikko, jonka perään vapaa viikonloppu ♥. Aion viettää koko viikon liikunnan ja kissojen merkeissä ♥. Oikein hyvää alkavaa viikkoa myös teille ihanille lukijoille, palaamme astialle huomenna lumitöiden ja painonhallinta-asioiden tiimoilta!

PS. Päivän bonuksena jotain ihan extemporeeta. Ja kyllä! Minun napani näkyy! Itsensä ylittämistä jollain tasolla tämäkin. Tästä on hyvä jatkaa senttien karistamista.


Löllyy löllyy, mutta kyllä se sieltä pois katoaa :)





2 kommenttia:

  1. hyvältä näyttää jo targe! :) t. henu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Kiitos, niin munki mielestä toissakesään verrattuna. Hei Henu laitappas ittes tuonne sivun alas lukijaksi :) !

      Poista

Anonyymi kommentoija, ilmoita nimimerkkisi!