lauantai 9. helmikuuta 2013

I Want Candy



Moikka taas!

Nyt haluan puhua karkista. Töissä mulle tuli himo, en voinut itselleni mitään. Kaikki ostelivat karkkipusseja (jotkut ihan kilokaupalla, herranjumala!) ja kaikki ne ohikiitävät pakkaukset huusi mun nimeä. 

Karkinhimo on ollut aina yksi isoimmista ongelmistani ikinä. Pelkkä ajatuskin saa sylkirauhaset suussa aktivoitumaan (ihan tosisissaan) ja voin vain kuvitella jo miltä se maistuu. Mua vie lähinnä se hyvän saaminen ("pakko saada") ja mielikuva siitä miten hyvää jokin sokerinen ja makea on. Nyttemmin olen huomannut, ettei edes suklaa olekaan niin hyvää kuin aluksi ajattelin. Silti se on hyvää, mutta ei niin hyvää.

Ongelma on siinä, että menen tähän samaan lankaan aina uudestaan. Sitten kun sorrun ostamaan jotain pientä ja laitan sen suuhuni, petyn. Ei se oikeasti ollutkaan niin hyvää, mitä itselleni olin kuvitellut. Outoa!

Tänään kävi sama juttu. Ostin Pandan 100g kuningatarsuklaalevyn töissä edellä mainitsemani rulianssin tuloksena. Osakseen tähän karkinhimoon varmaan vaikutti se, että mulla ei ollut eväitä tänään mukana liian lyhyen työnpäivän takia. En ikinä ehdi syödä mitään lakisääteisillä tauoilla koska ne ovat vain yksinkertaisesti liian lyhitä mulle. Yleensä juon nopeasti kahvin, käyn tupakalla ja painelen takaisin.

Parasta tässä kaikessa on kuitenkin se, että painonhallintatapaamisten kautta olen oppinut hallitsemaan annoskokoja. Ennen vedin kokonaisen suklaalevyn yhdeltä istumalta ja juustonaksupussi saattoi tyhjentyä ennen leffan puoltaväliä. Vastaavasti tänään ostamani 100g suklaalevy kesti mulla noin kaksi tuntia syödä. "Hyödyin" siinä tyhjää energiaa 400 kcal.

Joka tapauksessa jälkeen päin otti aivostoon "että pitikin mennä syömään". Töiden jälkeen ei ollut vaikeaa päättää menenkö salille vai en. Työpäivän aikana päätin mennä töitten loputtua kokeilemaan crossarilla sykkeenhallintaa ja yrittää pitää sitä mahdollisimman pitkään samalla tasolla ja katsoa missä sykkeessä hiki pukkaa pintaan.

Viikon viides salikerta piti sitten sisällään 15 min juoksumattoa, 15 min crosstraineriä, rinnallevetoja, taljaa, vatsoja levypainolla ja ranskalaista punnerrusta levypainolla. Ei kovin montaa liikettä, mutta pitkiä sarjoja pienillä painoilla. Ajattelin, että kannattaa lähteä kevyesti liikkeelle tämän salipuolen kanssa, joten siksi tällä kertaa näin kevyesti. Päämääränä oli kuitenkin kuluttaa tuo syömäni suklaalevy pois. Kuluihan se! Setin aikana kului yhteensä 470 kcal, ja luulen tiedän ettei karkinhimo vainoa mua nyt hetkeen!

Huomenna onkin extrapitkä päivä tiedossa. Mun pitäisi olla jo nukkumassa, mutta tuli vielä sellainen olo että pakko kirjoitella edes jotain. Viikonloppuna pidän taukoa kirjoittelusta. Nähdään taas!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anonyymi kommentoija, ilmoita nimimerkkisi!